Monday, January 4, 2010

Bila Nak Laku?

Wakakakaka...
Hahahahaha...



Macam-macam spesis gelak berkumandang dalam kereta En. Epul semasa kami berlima pulang dari bermain bowling di OU (1 Utama) pada suatu cuti. Memang pecah perut.
* * *
"Haaa...O-ne! Aku nak bagi ko dengar 1 lagu. Memang sesuai la untuk diri ko sekarang ni." kata En. Epul kepadaku.

"Lagu apa pulak nye Epul?" tanyaku pula.

"Dengar dulu..." beliau membalas balik.

* * *

Apa salahku apa salah ibuku
Hidupku dirundung pilu
Tak ada yang mau dan menginginkan aku
Tuk jadi pengobat pilu
Tuk jadi penawar rindu
Tuk jadi kekasih hatiku

Timur ke barat selatan ke utara
Tak juga aku berjumpa
Dari musim duren hingga musim rambutan
Tak kunjung aku dapatkan
Tak jua aku temukan
Oh tuhan inikah cobaan

Ibu-ibu bapak-bapak
Siapa yang punya anak
Bilang aku aku yang tengah malu
Sama teman-temanku
Karna cuma diriku yang tak laku-laku

Pengumuman-pengumuman
Siapa yang mau bantu
Tolong aku kasihani aku
Tolong carikan diriku kekasih hatiku
Siapa yang mau

* * *

Apa yang ada di benak fikiran Pak ABU ketika itu - "Ah...lagu Indonesia..tak minat betullah"

Bila tiba je rangkap yang ada ayat "Karna cuma diriku yang tak laku-laku" tu, depa semua menyanyi beramai-ramai. Lepas nyanyi depa gelak-gelak. Pak ABU pun turut gelak sama. Wakakakaka...Hahahaha..Huwahahahahaha...macam-macam spesis gelak keluar.

Yang paling menyayat hati bila depa mainkan semula lagu tu 2 3 kali sampailah ke kolej. Part tak laku-laku tu depa nyanyi sekali. Pastu depa gelak-gelak lagi. Aduyai...memang Pak ABU terkena pada hari tu. Tapi tak pula Pak ABU marah. Makin ceria makin ada. Mungkin sebab mereka semua yang menjadi penawar duka Pak ABU semenjak dah habis study ni kan.

Bila Pak ABU balik ke rumah, Pak ABU terfikir kembali :-

"BILA AKU NAK LAKU NI???"

9 comments:

salma said...

abg one... "kerna JUAL diriku yg tak laku2".. la... bkn CUMA...hehe

A.B.U said...

xde masa nk "laku"kan diri ni

salma said...

hahaha... xyahla sibuk2 nk lakukan dri... mst ade nye jdoh 3 ary nnt... huhuhu

A.B.U said...

knapa 3 ari nti?

Anonymous said...

ak nak..ak nak...

nk kawen dh ngn my love...

A.B.U said...

pe merepek ni?

salma said...

sje je.. kte suke no 3.. so tulis je la no 3.. mne taw tol2 pas 3 ary dpt jdoh ke... hhaha

A.B.U said...

xde mkna nye...

gerhanabulan said...

gerhana pun x laku jugak cmner ek?