Tuesday, December 27, 2011

Rokok Tidak Merbahaya!

Assalamualaikum w.b.t....

Sebagai pembuka entry bulan Disember ni, Pak ABU nak cerita sikit la pasal rokok.

Sekarang kempen Tak Nak Merokok atau kempen perangi rokok semakin giat dijalankan. Kalau anda nak tahu la kan, ubat nyamuk lagi bahaya daripada rokok. Ni buktinya:


Demikianlah petikan yang dikeluarkan oleh The Times of India. Jadi, kalau nak perangi rokok sekalipun, janganlah lupa perangi sekali penggunaan ubat nyamuk ye. Hehehe...

*Nota ubat nyamuk: Selalu istilah 'ubat' bermaksud benda yang boleh menyembuhkan penyakit. Tapi 'ubat nyamuk' tu boleh sembuhkan penyakit jugak ke? Hehe...


4 comments:

Malek Ku said...

tudiaa..tapi yg pelik...ubat nyamuk buleh dibeli oleh kanak-kanak bwh 18 thun...rokok xleh...sdgkn ubt nyamuk lg bhy dr rokok ..hahaha

A.B.U said...

tu la..rasenye mmg kerajaan kena buat 1 akta baru la..larangan kanak-kanak membeli ubat nyamuk..haha

shatooman said...

hei org bahasa... tgk balik tajuk post.. mana wujud imbuhan awalan mer-. yg ada ber-, ter-..ekeke~

A.B.U said...

baiklah...saya orang seni lah!!!