Thursday, January 5, 2012

Gaji Perdana Menteri Berjuta


Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera...

Mari kita tinjau gaji beberapa orang pemerintah di seluruh dunia...

Hsien Loong, Perdana Menteri Singapore - AS$1.69 juta (RM5.31 juta) setahun (paling tinggi di kalangan pemerintah di dunia).

Barack Obama, Presiden Amerika Syarikat (AS) - AS$400,000 (RM1.25 juta) setahun.

Donald Tsang, Ketua Eksekutif Hong Kong - AS$543,500 (RM1.7 juta) setahun.

Yoshihiko Noda, Perdana Menteri Jepun - AS$513,000 (RM1.6 juta) setahun.

Julia Gillard, Perdana Menteri Australia - AS$379,000 (RM1.19 juta) setahun.

Nicolas Sarkozy, Presiden Perancis - AS$302,000 (RM949,185) setahun.

Angela Merkel, Canselor Jerman - AS$296,000 (RM930,327) setahun.

David Cameron, Perdana Menteri Britain - AS$222,000 (RM697,745) setahun.

*Nota gaji: Gaji PM Malaysia berapa ek? :)

4 comments:

Awie Omar said...

Dah follow sini.Jemputlah tengok blog ini.Kalau okay, sudi sudi lah follow hehehe
http://awieomar.blogspot.com/2011/02/sedang-diperkemaskini.html

Mr.Clive said...

mari kita bekerja keras untuk menjadi PM!hahaha
gaji PM Msia? huhu...secret!

A.B.U said...

Awie Omar: dah follow balik dah..hehe

Clive: marilah! haha

Mr.Clive said...

tapi kalau nak dipikirkan,dorang memang layak dapat gaji tinggi sebab PM PM ni seolah olah mcm CEO sesebuah negara - banyak dorang perlu pikir dan laksanakan.and dorang sentiasa dikritik dan dinilai prestasi.wajarlah gaji tinggi.aku sapot! :)